۲ مطلب در تیر ۱۳۹۵ ثبت شده است

فرزند کمتر زندگی ؟

بسم الله الرحمن الرحیم


زمانی بود که سر می چرخاندیم، دور و برمان پر بود از این شعار که فرزند کمتر زندگی بهتر. از روی چیپس و پفک بگیرید تا روی عکس ها و پوستر ها و برنامه های تلویزیون و غیره. کم مانده بود ذکر بسم الله رئیس جمهور زمان هم شود فرزند کمتر، زندگی بهتر.

باید دید مسئله کنترل جمعیت از منظر اسلام آیا یک مسئله صحیح و خوبی است و یا نه یک سیاست کاملا اشتباه است و به عکس به رشد جمعیت بهاء داده شده است.

مسئله کنترل جمعیت با توجه به آن چه که از آیات قرآن بر می آید این است که خداوند آن را یک امر قبیح می داند و صریحا در آیه قرآن از کشتن فرزندان نهی کرده و در ادامه این نهی فرموده است روزی این کودکانی را که شما به خاطر ترس از فقر می کشید خودم می دهم. این که ما در یک کشوری که بر مبنای اسلام ساخته شده است بیاییم و سیاست کنترل جمعیت را در پیش بگیریم آن هم به خاطر ترس از فقر و کمبود منابع، یک امر کاملا اشتباه و خطاست.

اما سؤالی که پیش می آید این است که دلیل اجرای این سیاست در برهه ای از زمان چه بوده است؟ آیا اجرای آن هم در یک برهه زمانی صحیح بوده است؟

در 20 ساله 55 تا 75 رشد جمعیت ایران یک رشد کاملا صعودی را داشته است به طوری که در طی این بیست سال جمعیت ایران به 60 میلیون رسید یعنی دوبرابر رشد. جمعیت شناسان این برهه از زمان را انفجار جمعیتی ایران نام گذاری کردند. با توجه به این که در طی سال های هشتاد متولدین این دوره بایستی به فرزند آوری روی می آوردند و دولت وقت ترس کمبود امکانات را داشت، سیاست کنترل جمعیت را اتخاذ کرد. این سیاست از سوی مقام معظم رهبری هم تأیید شد و قرار بر این شد که این سیاست برای مدت زمانی محدود در کشور اجرایی شود. بعد ها امام خامنه ای از این مسئله ابراز پشیمانی کردند و فرمودند این کار اشتباه بود و بنده هم در این اشتباه سهیم هستم.

در واقع می توان نکته بسیار مهمی را که در کلام مقام معظم رهبری در دیدار با دولت مردان بیان کردند در این مسئله به وضوح مشاهده کرد. اختلال در نظام محاسباتی. بله؛ در آن زمان بزرگترین اشتباه مسئولین وقت این بود که به وعده های الهی توجه نداشتند. ترس از فقر موجب شد که به کنترل جمعیت روی آورند و غافل از آن که خداوند که روزی دهنده همه مخلوقات است خود گفته که روزی آن ها را من می دهم.

رد پای دشمنان را هم می توان در این مسئله دید. در زمانی که واردات نیاز های درمانی در ایران صورت نمی گرفت و ایران تحریم بود، از جانب مجامع بین المللی مرتبط با مسئله غذا و دارو، واکسن های عقیم کننده مردان به رایگان در اختیار دولت قرار می گرفت تا این سیاست به خوبی اجرایی شود. از طرفی خوشایندی اسرائیلی ها و آمریکایی ها از این مسئله رد پای دیگری است که این امر را نشان می دهد.

فلذا همان طور که حضرت ماه نیز بیان نمودند سیاست کنترل جمعیت یک سیاست اشتباه بوده است و اجرای آن باید متوقف می شد.


و السلام علیکم و رحمة الله و برکاته

بسم الله الرحمن الرحیم

دوست دارم خدا به من هم قسم بخورد. دوسـت دارم بـرای خـدا ارزشمند باشم. و این حب-مـی خواهی اسـمـش را حـب نـفـس بگذاری یا هرچیز دیگر-مرا به مُـغیرات کشاند.به تاختن بر دشمـن
فقط می نویسم کوتاه و بـلـنـدش با خداست که چه توانی به من بدهد. برای شنیدن هم فقط «گوش شنوا» را برایتان گذاشته ام.
نه برای نظر گرفتن می نویسم و نه برای رأی ها
فقط برای تاختن بر دشمن
۰۹ تیر ۹۵ ، ۰۳:۵۱ ۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
ترنم شایان

ایران می شاپ

 

با نزدیک به یک دهه فعالیت در تهیه و توزیع محصولات تله شاپینگ، لوازم خانگی، انواع لوازم آشپزخانه، جهیزیه عروس، انواع گن های لاغری، زیور الات و هزاران مدل محصولات متنوع و با کیفیت، افتخار دارد تا محصولات جدید خود را با قیمت های بسیار مناسب و کیفیت عالی، معرفی نماید.

عرضه جدیدترین محصولات تله شاپینگ

از مهمترین اجناس فروشگاه ایران می شاپ می توان به، اجناس تله شاپینگ، مانند انواع سرخ کن، خرد کن نایسر دایسر، انواع گن های لاغری مردانه و زنانه مانند شلوارک لاغری هات شیپر، گن لاغری هات شیپر، بخارشو، لوازم آشپزخانه مانند انواع چاقو، ماهیتابه، ترازو، جاروشارژی، لوازم آرایشی و بهداشتی، بند انداز، محصولات کودک مانند لوازم و اسباب بازیهای کودکان، اشاره کرد این فروشگاه بخاطر سابقه طولانی و درخشان، در تهیه اجناس با کیفیت و عرضه آنها با کمترین سود تجاری، توانسته است تا اعتماد طیف عظیمی از افراد مختلف را مخاطب قرارداده و اعتماد و رضایت خاطر انان را فراهم کند.

بصورت 24 ساعت شبانه روز و هفت روز هفته فعال بوده و شما می توانید با اطمینان از کیفیت و قیمت مناسب هزاران محصول این فروشگاه کالای مورد نظر خود را به ساده ترین شکل ممکن سفارش داده، وجه آنرا به صورت انلاین پرداخت کرده و یا اینکه از طریق سرویس پرداخت در محل شرکت پست جمهوری اسلامی ایران، پس از تحویل کالای مورد نظر سفارش داده و اطمینان از سلامت آن، وجه کالا را به مامور پست پرداخت نمایید.

باید خاطر نشان کنیم که تمام محصولات عرضه شده در این فروشگاه دارای کیفیت بسیار خوبی بوده و کلیه این محصولات دارای گارانتی تست سلامت می باشند.

برای بازدید از محصولات متنوع و یا خرید کالای مورد نظر خود می توانید با کلیک بر روی تصویر زیر، وارد فروشگاه ایران می شاپ شوید.

h
۰۹ تیر ۹۵ ، ۰۳:۴۸ ۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
ترنم شایان